Jak najít práci

Copywriter bez práce zahálí a nevyužívá nabyté schopnosti. Najít v tomto oboru zaměstnání však nebývá tím nejlehčím úkolem.

Na této stránce najdete celkem 3 postupy, jak hledat pro své copywriterské schopnosti uplatnění. Je na Vás, kterou z variant (nebo jejich kombinaci) zvolíte. Nezapomeňte ale dobře zvážit, který postup má ve Vašem případě největší šanci na úspěch.

Hledání na pracovních portálech

Při troše štěstí můžete na pracovních portálech občas najít zajímavý inzerát. Doporučuji pečlivě prohlížet nabídky pracovních míst. Občas je práce copywritera skrytá pod titulkem „hledáme redaktora“ nebo „textař pro správu obsahu webu“.

Pracovních portálů existuje velký počet na to, abyste je často ručně prohlíželi. Naštěstí však většina z nich nabízí RSS kanály nových inzerátů, nebo možnost sledovat pracovní nabídky dle vybraných kritérií.

Používání vyhledávačů

Postup je jednoduchý: ve vyhledávačích (doporučuji Google.cz) hledejte takové fráze, které se budou s velkou pravděpodobností vyskytovat na stránce s poptávkou copywritera.

Doporučuji hledat fráze typu „hledáme copywritera“, „hledáme textaře“ a jiné, popřípadně jejich kombinace. Postupem času přijdete na to, které fráze přináší nejvíce relevantních nabídek. Používejte ale raději více frází s klíčovými slovy, která se mohou v inzerátech s ohledem na (ne)znalost jejich autora vyskytnout.

Práce na volné noze

Nejlákavější, leč bohužel také nejnáročnější z postupů, jak získávat zakázky. Jednoduše vystavíte své portfolio a čekáte, až se Vám ozvou klienti. Pracujete většinou přímo pro ně a zakázky si aktivně nevyhledáváte.

Při práci Vám nebude žádný otravný šéf nahlížet přes rameno a jste (relativně) svými pány času. Na druhou stranu je ale velmi těžké překonat začátky a prorazit natolik, aby k Vám zakázky přicházely samy.

Důležité je především dát všem vědět, že jste na volné noze a poskytujete textařské služby. Budete-li mít štěstí, začnou Vás kontaktovat klienti a pomocí pozitivních referencí bude Váš věhlas šířen dále.

Pár cenných rad k tomuto tématu najdete ve velmi zajímavém článku A beginner's guide to freelancing.

Další možnosti

Existují ještě další možnosti, jak získat práci v tomto oboru.

Můžete například zkusit přímo kontaktovat vybrané firmy a nabízet jim své služby.

Takové postupy ale bývají všeobecně méně úspěšnější a proto je doporučuji používat jen jako doplněk.

Copywriting jako součást nabízených služeb

Copywriting často není nabízen samostatně jako jediná služba jedince, či společnosti. Ve většině případů je nabízen jako doplněk webdesignérských, či konzultantských služeb.

S ohledem na malé rozšíření copywritingu v České Republice jde o dobrý krok, který doporučuji i Vám. V takovém případě máte větší šanci na zakázky než v případě, že budete nabízet jen copywriting samostatně. Na druhou stranu ale nebudete považováni za specialistu nýbrž jen za běžného webdesignéra.

Plat copywritera

Na českém trhu není v současnosti copywriting příliš rozšířený. Proto Vám nedoporučuji spoléhat se na přísun peněz jen z tohoto zdroje.

Na některých stránkách nabízejících textařské služby lze nalézt cenově zajímavé nabídky (tedy pro copywritera, nikoli pro zákazníka). K navázání spolupráce za takových cenových podmínek dojde ale jen velmi zřídka a proto berte takové ceny s rezervou a počítejte raději s nižšími zisky.


Kam dál?

Navštivte sekci užitečné odkazy a získejte informace a zkušenosti z uznávaných českých i zahraničních zdrojů.

Kontextové odkazy

Stáhněte si

Připravil jsem pro Vás ke stáhnutí zazipovanou složku, obsahující všechny stránky tohoto webu.


Copyright © copywriter marty. Všechna práva vyhrazena. Mapa webu | Kontakt | O webu
Sponzorované odkazy: Vymezovací kroužky, Grafika & webdesign, Odpuzovače koček